4 Ocak 2014 Cumartesi

Kasım'dan Aralığa


Kasım'da havalar soğuk demiştim. Aralıkta daha da soğuk. Bu çizelgeye göre Şubat'a doğru buranın buzullara dönmesi lazım. Ama hala kar yok, bişeyler eksik.



Sonunda, 28 Kasım'da bizim eski Polak topçuları izlemeye gidebildim. Henryk Reyman Stadyumu. Tribünler her maçın başında kendi milli marşlarını söylüyorlar. Atkılarla birlikte harika görüntü. Maç farketmiyor.Bu arada Krakow'a 2 takım var. Wisla & Cracovia. 2 zıt takım. Şubat'ta derbi var.

Statta şunu farkettim ki, bi stadın tribünlerinin üstü kapalı olması çok şey farkettiriyor. Özellikle son yollarda bizim Avni Aker'de atmosfer falan yokmuş. Hikaye!. Burda sadece bi kale arkası tribün, 3 davul ve sadece bi tribünle 90 dakika çok daha iyisini yapıyor, kaldı ki bu sadece Polonya liginin bi takımı. Bizse sözde Avrupa Ligi'nde üst tura çıktık.

Kasım sonunda bi gün var. St Andrzejki Day, ya da öyle birşey. Biraz garip bi gün. Bugün arkadaşlarınızla falan bir araya gelip biraz eğlenme amaçlı geleceği görmeye yönelik bazı şeyler yapıyorsun. Birazdan fotoğraflara bakınca sanırım daha anlaşılır olur :) Ama bu etkinlikten önce 'Strim' Reyiz bize Old Town'da bi etkinlik hazırladı. Şehri daha iyi tanıyalım, kaynaşalım diye tüm gönüllüler toplanıp gruplara ayrıldık, görev kağıtları verdiler. Dediler ki bunları yapın! :))



Şehir merkezinde 3 saat deliler gibi yürüdükten sonra etkinlik ofisteki St.Andrzej'in gelecek yorumlarıyla bitti.
Ofise vardığımızda 3 saatlik soğuktan sonra sıcak çay ve kurabiye, sonunda.


 Mumu eritip soğuk suyun üstüne döküyorlar. Sonra oluşan şekle ışık tutup duvardaki yansımasına bakıyorlar. Oluşan şekillere göre kişinin geleceğine dair yorumlar yapıyorlar.



Burda kırmızı kalbin iç tarafına kız isimleri yazılıyor :))))) Sonra erkekler gelip iğneyle bi nokta seçiyorlar, seçtikleri noktada hangi isme denk gelirse o isim gelecekteki eşleri oluyormuşmuş :)) En sevdiğim bu oldu, hemen şansımı denedim, ilk denemede Urszula çıktı, işi şansa bırakmayayım dedim, sonraki Laura çıktı. Bi de sağlam olsun dedim Ada çıktı. Hadi hayırlısı:))



----------------------------------------------------------------------------------------------







Aralık ayını çok sevdim burda. Tatillerle başladı, tatillerle bitiyor.
2 Aralık Evulation Meeting.
5 Aralık Uluslararası Gönüllülük Günü




Gönüllüler Günü için okullardaki öğrencilerden bizlerle ilgili resimler yapmalarını istedik. Bizim okuldan bizle ilgili gelen resimler oldukça çarpıcı ve güzeldi:)) Beni zenci çizenler, sakallarıma vurgu yapanlar .. Harika görüntüler:))




Bir de herkes kendi ülkesine ait birşeyler pişirip gelsin dediler. Biz de Melih'le hemen kolları sıvayıp farkı ortaya koyduk :)) Poğaça mekanda ilk tüketilen şey oldu. Gerçi Viktoria kendi yaptığı şey daha önce bitti diyo ama yalan:P ((Actually Viktoria says that her cook had finished first, but it's a lie:P ))



Bu arada Aralık'la birlikte Noel de artık geldi sayılır. Noel süslemeleri Aralık ayının 5'in başlıyor sanırım. Okullarda etkinlikler, Market Square'da ağaçlar, ışıklar, Chirsmast Market'i.. Şu an herşey harika. Henüz Noel'le ilgili yeterince fotoğrafım yok ama bu hafta içi eklerim.

//EKLEYEMEDİ :D //



Yılbaşı'na büyük beklentilerle giren ben, beklediğimden fazlasını buldum. Ama ne fazlalık. Yılbaşında gece boyunca Market Square'da konser vardı. Polonyanın en ünlüleri(ydiler sanırım) ordaydılar. Ve tabiki meydan tıklım tıklım. İçeri girmek bi dert, çıkmak ayrı bi dert. Ama nolursa olsun, eğlence eğlencedir.

Her ne kadar kimse benim kameramı takmasa da :))




2014'e okuldaki etkinliklerle dolu dolu bir giriş yapmayı planlıyorum blog'da. Hadi Hayırlısı.

1 yorum: